Tuesday, March 5, 2013

Berita masa kini...

Salam n selamat petang!! Ya Allah... dah lame giler gasenye tak update blog ni. entah hidup ke tak lagi.. huhu... Almaklum la.. sibuk keje macam nak giler. sempat online pon bukak facebook je.. nak menjengah ke blog n meluahkan isi hati dan perasaan memang tak sempat la. by the way... banyak benda dah berlaku since my last post. of coz la kan... last post pon tahun berape ntah... heheheh.. teruk giler kan die ni?? so mase yang ade sekarang ni nak dimanfaatkan utk share sedikit cerita tentang apa yang dah berlaku dalam hidup aku. macam telenovela pon ade. huhu..

PULANG KE MELAKA

Untuk makluman semua dulu aku kerja kat Shah Alam, Selangor. Kenape? Sebab aku praktikal kat sane. then dapat sambung kerja kat tempat praktikal aku tu selama 6 bulan kontrak. dalam masa yang sama aku kerja part time kat 7E di Icity,Shah Alam. tempat lampu2?? yupp!! bandar teknologi apentah name nye...hihi.. dekat setahun jugak la kerja 7E tu. ok,sambung cite balik. nak diikutkan cite, company aku kerja kontrak tu ada krisis sikit. so takde rezeki aku nak sambung kerja kat situ coz kontrak aku tak sambung.

pastu ada la sorang hamba Allah ni kawan baik ayah mintak tolong kawan die hantar resume aku utk apply kerja kosong. then aku dapat kerja as lab technician kat BP environmental testing kat subang jaya. berulang alik naik motor la dari shah alam. starting kerja tu memang stress giler.. selalu kena buat itu ini. if orang lain tengok memang aku macam kena buli dah. tapi adat la orang baru kan.. tak kisah. juz stress sikit sebab bos cerewet. yupp.. perempuan. tambahan pulak ilmu2 kimia dalam otak aku ni dah berkarat. tapi jalankan jugak la. kontrak jugak 3 bulan. senin-jumaat. sabtu 1/2 day... lama-kelamaan aku dah selalu balik lambat. pastu kol 7 terus bergegas kerja part time.sampai kol 11 malam. tu pon bukan sharp kol 11 malam balik. kadang2 kol 12 lebih... penat giler badan. sampaikan pernah datang kerja malam tak buat apa2 kerja. jage post je... giler. aku memang giler time tu. then aku decide aku nak berhenti kerja part time. so aku berhenti bulan 1 kot ari tu.

kontrak aku tamat bulan 3. lama2 tu kerja da best sebab bos pon da ok. die cakap aku da banyak improvement. kerja dengan aku senang je. asalkan aku ada kerja, aku buat kerja aku sampai siap, tu je. so dorang offer aku kerja permanent kat situ. tapi malangnye ibu aku tak suke aku kerja jauh2. die banyak kali suruh aku balik melaka carik kerja kat melaka. aku bukan tak nak tapi aku malas nak duduk uma mengadap abang aku n tau2 jela kalau duduk dengan family ni macam terkongkong sikit. lagi2 kalau anak perempuan. so aku dalam dilema. kerja da ok. ibu pulak suruh balik. macam2 komen aku dapat. kawan kerja aku gamai yang suruh aku stay. sebab aku tau kerja rutin harian yg aku buat kat lab tu takde sape yang gajin buat. nak dipendekkan cite entah macam mane aku bole terbukak hati nak balik melaka. sebab aku da mule gase sunyi dok sorang2 kat sane. member bukan ada sangat. makan pon tak tentu.. so di situ la permulaanye aku decide nak balik kampung. lagipon tak larat da nak dengar ibu menangis ngadu sal macam2.. ^_^

tapi at the same time aku ni bole dikatekan buat kerja giler. balik kampung tanam jagung. iaitu menganggur tak carik kerja lagi. kuang,kuang,kuang........... tapi aku plan nak belajar jahit baju dengan ibu sebenarnya. amik upah jahit baju kurung. aku bukan apa. malas sebenarnya nak kerja makan gaji lagi....  lau orang len dengar memang la rugi kan aku decide nak amik upah camtu. dah belaja tinggi2 balik melaka tak nak kerja. entah la. malas sebenarnya nak pikir apa kate orang. bukan mulut orang yang bagi aku makan. besides that, aku berhajat nak mulakan balik minat aku dalam menulis. sajak,cerpen or maybe novel. sekadar mengisi masa2 terluang. tapi tengok la. susah jugak kalau takde duit poket sendiri ni. mungkin aku carik kerja sementara dulu ke nak kumpul duit sikit ke kan. tak tahu la macam mane. sume dalam perancangan. takut sebenarnya nak menghadapi dunia realiti kat luar sane.

TEMAN DALAM HATI

ni lagi 1 kisah hidup yg menyayat hati dan kalbu. huhuh... ni adalah buah hati yg ke-5 kot.. fuhhh gempak... hehehe... tapiiiii.... aku tak tahu la. die dah xsayang makwe die tapi perempuan tu tak nak lepaskan die jugak. aku yang bermule sebagai shabat dgn mamat ni pulak tibe2 jadi mangsa hati dan perasaan yang tibe2 jatuh sayang pada die. aaaaaa statement yg sangat tak bole blah.

to be continue...... :)

No comments:

Post a Comment