Friday, April 13, 2012

I'M in LOV3???

Assalamualaikum n selamat pagi! Aku tak boleh tido sebenarnya pagi2 buta ni. Actually semalam dok merayau and balik rumah dekat pukol 5.30 pagi la jugak. Gila kan?? but ada orang yg sudi nak temankan so tak pela kot. Hehehe.. dah lama tak update blog. Follower pon dah tambah daripada 1 ke 2 orang. thanx!! xoxo. so la ni nak membebel pasal seseorang sebenarnya. Siapa?? 

DIA.
 Aku kenal dia time aku praktikal kat CCMF. Dia biasa2 je tapi suke mengusik orang.  sedikit sebanyak terusik la jugak hati ni kan. nama pon perempuan. pastu dia ada mintak no phone. aku tak bagi. konon nak jual mahal la tapi yela. takkan sesuka hati nak bagi no kat orang yg xkenal kot. kang kate perempuan ni senang sgt plak. pastu ada 1 eksiden yg membuatkan aku trpaksa mendapatkan no telefon die then start dari itu no dia pon disave dalam fon aku.

 SO WHAT??
 macam aku cakap, hati aku adalah terusik sikit kan dgn usikan dia tapi diam jela kan. takkan tetiba nak start langkah dulu. da lama tu tetiba dia hilang. lama tak nampak dia kat tempat keje. then mesej pon tak. hilang jap harapan yg mula bertunas dalam hati. then go on jela. tetibe masa aku otw nak g keje malam lepas aku dah abes praktikal kat tmpat tu dia muncul balik.fon bergetar then tgok2 msg name dia. excited gak la tapi cover la cket kan. hihi.. dia cakap dia hilang lama tak msg aku sbb ada masalah. ntahkan ia ke tak, wallahualam. pendek cite, sampai skang ni kami keep in touch lagi.

WHERE's THE FIRE GIRLs??
dia ajak aku keluar. 1st date?? entahlah. tapi aku on jela kan. tak tahu mana datang perasaan yakin n percaya yg dia takkan wat pape kat aku time keluar tu. follow je. g makan. then aku mintak dia bawak g tanjung harapan. bestnye!! lama tak rasa angin laut. then tibe2 dia cakap "kalau saya nak kenal awak lagi rapat bole tak". sentap jap. lau takat kawan je aku memang tak kisah la kan. berkawan biar 1000. tapi tak harap lebih2 pon nak feeling2 ke apa. awal lagi kan. so aku go on jela ngan dia. mesej, kol, jumpa. hidup aku terisi kembali lepas member aku dah balik melaka tinggal aku sowg2 kat shah alam ni.

REALLY?? THEN?
tipu aku cakap dah lama2 tu takde perasaan suke kat dia. tapi diam jela kan. dia layan aku macam bukan kawan biasa. then aku cakap kat hati, " mira, dia nak kawan je kan? awal lagi. sabar ek". memang tahan perasaan betol. setelah lama bersendiri, hati kosong tanpa penghuni bergelar lelaki, then dia muncul. perwatakan aku yg memang kasar, cakap pon memang lepas kadang2, cepat marah, merajuk semua memang aku tak kontrol lah depan dia. dia selalu je cakap awak ni memang kasar kan?? owang melaka memang semua kasar2 ek? antara ungkapan yg selalu dicakap. aku cume mampu tergelak n senyum je. kalau duduk dengan dia ni, kalau tak gelak memang tak sah. tak tahu kenapa. bersama dia aku senang. rasa selamat even keluar sampai pagi merayau dengan dia. 

TAK AWAL SANGAT KE??
memang. cepat sangat kan aku nak suka kat orang. but this is me. mudah sayang orang. the lau patah hati memang remuk lah wehhh.. tapi bab hati perasaan ni mana ada remote control nak kawal2?? betol x? lagipon, sepanjang aku kenal dgn para2 lelaki di luar sana yg kononnya nak mengenali aku (macam banyak sangat la pulak kan) dia adalah lelaki yg pertama berani nak confront dengan aku pasal perasaan dia. "kalau saya cakap saya suka kat awak?" hamek kau! terkedu aku. nasib xminum air tang tu. lau tak free2 tersembur! tapi aku cakap kat dia tipu lah kalau aku xde perasaan suka kat dia tapi aku takut. takut nak mengharap pada hubungan yg lebih serius sebab pengalaman b4 ni banyak mistake drpd aku sendiri. aku takut tak mampu nak faham orang lain sebab diri aku snediri pon aku susah nak faham.


kiteorang banyak sembang pasal bab2 hati ni actually. dia pon pernah gagal dalam relationship sampai fobia. aku pon serupa. dia ni pulak memang la spesis makhluk yg straight to the point ngan aku. tanya depan2. mane pernah kot aku dgn laki2 nak cakap bab2 hati semua ni face to face?? then lama2 aku try la terima cara dia. sebab dia pon memang selalu ikut rentak kepala aku yg memang tak boleh nak pakai sangat ni. mengenangkan dia aku bahagia sebenarnya. tapi aku takut nak serius ngan dia. takut nak mengharap. susah betol lah kan macam ni?? pengalaman dengan orang tersayang mungkin membuatkan aku takut nak terima orang lain dalam hidup aku sebab takut terluka lagi. aku taknak sendiri lagi tanggung pedih. nama dia aku sebut2 dalam doa. andai benar takdir menemukan aku dengan dia maka mohon dipermudahkan segala urusanku. jujur aku ikhlas mohon pada Pemilik semesta alam ni. kerana Dialah yang memegang hati2 ini. maka pada-Nya sajalah tempat mengadu.


FINAL DECISISON??
i dun know. #_#
hope for the best. pray for me plez...
really hope for this guy to be somebody to be loved by me.
that can accept for who i am.
that can understand the way i live my life.
that can change me to be a good person.
that can be my shoulder whenever i want to cry.
that can make me the person with a lot of love.
that can be the girl he can't live with.
and,
that can be the partner for the rest of my life.
AMIN.



3 comments:

  1. Oh amirah.. congrats.. :)
    dari jauh aku doakan kau sentiasa happy & bahagia selalu.. u go girl!

    <3<3<3 spreading the love <3<3<3

    ReplyDelete
  2. dey waney!!1 stalker blog owg je keje kn...hehehe..maceh. aku harap dia yg terakhir dlm hdup aku selama2nye... aku doakn ko slalu gak. smpan n jage hbgan kite yerk.. walau jauh d mata. ttp dkat d jiwa.

    ReplyDelete
  3. aku pon keje jugak.. keje STALK orang! ahaha
    opkos my dear.. igt kt kaw sokmo2 :)

    ReplyDelete