Monday, February 20, 2012

Forever alone.

Salam. hai! jam menunjukkan jam pukul 11.38 malam skang ni dan tengah buat report tuk presentation LI ni tapi nak menyimpang kejap kat blog kesayangan ni.. well, nak berbicara tentang forever alone ni sebenarnye. siape?? aku?? YES. frankly speaking life aku macam bosan sebenarnye. 

WHY??? 
aku masuk boarding school since form 1 then sambung diploma di Arau, Perlis yg jauh ke utara tanah air which is very,very far far away from my house in Malacca. 

FRIENDS??? 
 emmm,,, aku ade kawan. tapi bersepah 1 Malaysia. even pernah rapat time asrama dulu pon sumenye dah lost contact lepas spm. then bile masok arau, jumpe kawan baru. but ramai yg macam kawan2 biasa je.

REASONS??? 
i dun know why.. is it b'coz i'm not a good frenz?? i dun know. but the fact is kalau ada kawan yg mintak tolong aku n kalau aku xde masalah pape memang aku suke tolong orang. tapi manusia kan. tak semua yg kite tolong tu akan menghargai bantuan kite. seriously, tujuan aku suke tolong orang bukan sebab nak org kawan ngn aku. NOPE! tu memang sifat natural aku yg tak bole duduk diam sementara tahu yg kawan kite tengah susah. 
  
TAKDE KAWAN RAPAT KE??? 
kadang2 aku rase aku yg syok sendiri nak mengaku si polan ni kawan rapat aku padahal die biase2 je ngn aku. dalam hati sedih doe. tapi nak buat macamne. maybe aku belom mampu menjadi kawan yg terbaik pd si polan tersebut. pastu, kadang2 bile kite selalu bersama dengan sahabat kite something like kite sekelas ke serumah ke yg membuatkan kite selalu dilihat sentiasa bersama2.. its not mean that we are very close friend okeyy.. that was happen to me. again and again. sampai aku rase aku ni hanya kawan sandaran semate2. bila susah cari aku. bila nak enjoy2 bile nak happy2 cari orang lain. sumpah doe sedih giler. nak2 dengan keadaan aku yg stay single mingle sampai laa ni memang tak bole nk tolong apa la kan...huhu..sedih betol hidup. 

GILER BOSAN KOT HIDUP KO!
yeke?? entah la. orang yg melihat tahu menilai. terpulang pada pendapat masing2 kan. dengan hubungan aku dgn family pon kureng. dgn kawan2 po n kureng. berangan jugak kdg2 nak bestfriends yg bole cite everything. then boleh bg kite advice yg berguna. tapi aku ada tahu aku ada 1 tempat mengadu yg paling ekslusif lagi vvvip.
SIAPA???
Allah yg Satu. pd Dia aku menangis. pd Dia aku mengadu. aku cerita semua isi hati aku yg sarat dgn kisah luka. luka ke??? entah la. kalau orang tak nak kat kite, takkan kite nak terhengeh2 kat org pulak kan. hidung aku belom mancung lagi nak tersorong2 kat org yg tak sudi. huhu.. wat peribahasa sendiri. disebabkan dah biasa sendiri dalam hati, aku dah lali kot. menyebabkan aku rase stay alone forever is better for those people like me. apabila dah terbiasa bersendiri, automatically kite mmg dah immune dgn situasi tu. bile kite alone, tak menyusahkan org, kite pon tak sakit hati dgn org. takde nak buang mase nak terase hati segala kejadah ni. tapi bab2 hati ni aku memang lemah sikit r cakap. memang cepat terasa. opppsss! pecah rahsia. ngeee~
sikap aku yg suke memerhatikan keadaan sekeliling maybe mnjadi faktor utama aku suke mendiamkan diri. 


PATUTLAH TAK RAMAI KAWAN PON. PENDIAM...
aku pendiam??? kalau org yg betol2 kenal aku takkan cakap aku pendiam. seriously. tapi ade mase la nak jadi mulut murai pon kan. dah jadi habit aku. aku lebih suke mendengar cerita orang , (BUKAN MENGUMPAT TAU) but more tooooooo story mory la.. any kind of story. kalau nak komen,ye aku akan komen. ada orang cerdik pandai pernah kate, lidah manusia ni setajam bilah pedang tau. kalau cakap sikit tak terase kat hati memang tak sah. lagi 1... berdiam diri tu lebih baik kalau takde benda penting untuk diborakkan. takut boleh jadi fitnah. sebab tu aku  lebih suke mendiamkan diri. aku lebih suke jadi diam2 ubi berisi org cakap. haaaaaa,kelas kau jah! bukak kelas peribahasa pulak malam ni. takde sape nak bace pon. so no worries... huhu... nak sajak?? boleh la pekena 1 puisi lagi eh malam ni. mempersembahkan bila puisi berbicara....^_^

ingin aku terkulai dalam dakapanMu
merasai nikmatMu
disemai dengan rasa cinta padaMu
taai itu satukepintaan untuk memiliki rahmatMu
aku tidak malu menjadi pengemis
mahu menagih simpatiMu
walaupun senggangku sering terlena
alpa melayari alam sini
tidak kujemu mendamba cintaMu
selagi Kau mengizin hatiku bersatu dalam lembayung kasihMu
senandung dukaku tidak kuragu dendangkan padaMu
kerna kutahu Kau sentiasa di sisiku
merapati jasadku
meniliki amalanku
biarpun itu kutahu
namu khilafku masih berserakkan
umpama debu pasir di pinggir pantai



5 comments: